:

Wat zijn de vooruitzichten voor de horeca in 2025?

Pepijn Evers
Pepijn Evers
2025-05-31 03:34:33
Count answers: 3
De horecatrends van 2025 laten een dynamische sector zien die inspeelt op de veranderende behoeften van consumenten. Van flexibele eetpatronen tot duurzame praktijken en nog veel meer. Als horecaondernemer bieden trends veel kansen om je zaak te vernieuwen en te laten groeien met de hype. Door op tijd in te spelen op deze ontwikkelingen, zorg je voor een toekomstbestendige onderneming. Ook verzorg je onvergetelijke ervaringen voor je gasten. Blijf daarom innoveren, experimenteren en luisteren naar de behoeften van je gasten. Zo zorg je ervoor dat jouw horecazaak klaar is voor de uitdagingen en kansen van morgen.
Lars de Jonge
Lars de Jonge
2025-05-31 02:32:53
Count answers: 4
De huidige economische vooruitzichten, de toenemende complexiteit in de horecabranche en de steeds hogere eisen van de consument. Alles vraagt om meer innovatiekracht van horecaondernemers. Volgens Koninklijke Horeca Nederland zijn er zes trends voor de ondernemer belangrijk om toekomstbestendig te zijn: 1. Persoonlijke benadering van gasten met betekenisvolle en kwalitatieve producten en diensten. 2. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. 3. Gezondheid: deze wereldwijde trend wint nog steeds terrein: gasten kiezen steeds meer voor een gezonde levensstijl. 4. Grenzen vervagen: toerisme, recreatie, horeca, retail zullen steeds meer vervlechten. 5. Hyperactieve levensstijl: de moderne consument wil 'alles, altijd en overal'. 6. Peer-to-peer: gasten ruilen, handelen en regelen met elkaar, ook buiten de traditionele horeca om (bijvoorbeeld huiskamerrestaurants en logies via particulieren).
Sanne Schulten
Sanne Schulten
2025-05-31 00:11:38
Count answers: 1
Het horecabedrijf in 2025: geautomatiseerd, intelligent... en persoonlijker. Er is geen weg terug naar business as usual. Van technologiegebruik en loyaliteitsverwachtingen tot koopgedrag, de vraag van de consument is de afgelopen twee jaar duidelijk veranderd. Om de toekomst van hun bedrijf te waarborgen, moet de horeca nu meebewegen, en investeren in verandering. De ziel van het horecabedrijf ligt in het vermogen om mensen te verbinden met zowel elkaar als met de plaats die ze bezoeken.